عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 29 شهريور 1394
بازدید : 287
نویسنده : فــردیـن احـمدی

ذخایر آب 9شهر هرمزگان در شرایط بحرانی است.

Результат пошуку зображень за запитом "‫ذخيره آب‬‎"

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: ذخایر آب شهر های ، بندرعباس و خمیر، سیریک، رویدر، سوزا، بستک، جناح، شهرک طولا و گروک در شرایط بحرانی قرار دارند
قصمی گفت: شهرهای بیکا، زیارتعلی، فارغان، چارک، سردشت، گوهران، تخت و قلعه قاضی و هشت‌بندی هم در آستانه بحران قرار دارند.
وی افزود: در حال حاضر نیاز آبی یک میلیون نفر در 34شهر و جزیره و 118 روستا 4هزار و 372 لیتر بر ثانیه است.
معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: براثر تداوم خشک‌سالی‌های اخیر و کاهش ذخایر آبی ناشی از آن، ظرفیت فعلی منابع موجود در هرمزگان ، 3 هزار و 346لیتر بر ثانیه است وبا کمبود و یک هزار و 26 لیتر بر ثانیه کمبود آب روبروست .
قصمی گفت: در بخش تأمین آب، 19 حلقه چاه در 13شهر؛ حفر ،تجهیز و کف شکنی شده است.
وی افزود: ساخت آب‌شیرین‌کن ها در چارک ،بندر لنگه ،درگهان ،سیریک، گروک و بندرعباس و خط انتقال بستک ،جناح ،جگین به جاسک و بشاگرد وهمچنین از سد شمیل به شهرهای تخت و قلعه قاضی در حال اجرا است
قصمی افزود : با پایان این طرح‌ها، بیش از 2هزار و 800 لیتر بر ثانیه به ظرفیت منابع آبی استان افزوده می‌شود.
وی گفت:: برای اجرای این طرح ها 7 هزار میلیارد ریال هزینه می شود.
معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: در بخش مدیریت توزیع نیز با اصلاح و بازسازی 197 کیلومتر شبکه فرسوده در 11 شهر استان و اصلاح و بازسازی 186کیلومتر خط انتقال از هدررفت آب جلوگیری می شود.
قصمی افزود : برای اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده 650میلیارد ریال هزینه می شود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: شرايط بحراني ذخاير آب 9 شهر هرمزگان , نبود آب شرب آشاميدني دربشاگرد , آب شرب بشاگرد بهداشتي نيست ,
تاریخ : یک شنبه 30 شهريور 1389
بازدید : 452
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بیماری آبله گوسفندی دام های مردم روستا نشین بشاگرد را تلف کرده و با شیوع سریع این بیماری به روستاهای اطراف دامپزشکی این شهرستان هیچ اقدامی انجام نداده است.

 

tp8l_آبله_گوسفندی

به گزارش بشاگرد نیوز، روستای تریش در معرض بیماری آبله و تاول گوسفندی باعث تلف شدن احشام شده است، برای واکسانسیون این بیماری تا کنون هیچ اقدامی از سوی دام پزشکی شهرستان بشاگرد انجام نشده و این بیماری در حال انتقال به دیگر احشام روستا نشینان بخش بشاگرد می باشد این بیماری اغلب گوسفندان را درجا تلف کرده و گوشت این حیوانات به علت بیماری خطرناک آبله گوسفندی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

یکی از ساکنین روستای تریش در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: همه ساله طرح واکسانسیون گوسفندی انجام می گرفت متاسفانه در سال جاری هیچ گونه اقدامی جهت واکسناسیون صورت نگرفته و باعث تلف شدن ۲۰ راس بز بومی از دامداران این روستا شده است.

این روستانشین افزود: در این نوع بیماری حتی گوشت گوسفندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و درصورت مصرف گوشت دام ها باعث انتقال بیماری به انسان میگردد.

وی خاطرنشان کرد: ورود میکروب در این تاول ها سبب بالا رفتن درجه حرارت بدن گوسفند و بز شده و به طور کلی مرگ ومیر دام های سبک در اثر آبله به دلیل حمله همین میکروب ها است که در حالت های شدیدتر بیماری، یک هفته بعد از به وجود آمدن نشانه ها دام تلف می شود و تنها راه نجات از این بیماری اجرای طرح واکسناسیون می باشد که با تزریق آمپول به حالت عادی برگشته و بیماری از بدن احشام خارج می گردد.

گفتنی است که تنها فعالیت اکثر مردم این منطقه دامداری هست و درصورت عدم اجرای طرح واکسیناسیون ضربه اقتصادی بزرگی به دامداران روستانشین بخش بشاگرد وارد می شود.

روستای تریش در دره ای مابین کوه اورسون و کوه تاریشون در بخش گوهران بشاگرد واقع شده است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بیماری آبله گوسفندی در بشاگرد , بشاگرد نيوز , دام پزشكي شهرستان بشاگرد , روستا نشینان بخش بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 333
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان بشاگرد نبود آب شرب پس از بارش باران است.

 

image314377

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، بشاگرد منطقه‌ای است وسیع در عرض جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و طول جغرافیایی ۵۷ درجه و ۵۴ دقیقه محصور بین استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان. شهرستان بشاگرد دارای آب و هوای گرم و خشک، تپه‌ ماهورهای آب‌رفتی، پوشش گیاهی فقیر و پر باران ترین شهرستان هرمزگان محصوب می شود.

شهرستان بشاگرد با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه، فصل های پر باران را دارد که می شود گفت که میزان بارندگی در این شهرستان بیشتر از سایر شهرستان های استان هرمزگان است.

بیشترین بارش ها در شهرستان بشاگرد در فصل تابستان به وقوع می پیوندد که این پدیده در کشور ما بسیار نادر است، باران های تابستانی همراه با تگرگ و طغیان رودخانه های فصلی در این شهرستان تبدیل به یک جاذبه طبیعی بسیار زیبا و گردشگری شده است.

مردم این شهرستان بخاطر بارش های باران در گرمترین فصل سال خداوند را شاکراند و این فصل از سال را شاهد بارش های پراکنده باران گاها همراه با تگرگ هستند و گرمترین روزهای سال را با خوشحالی سپری می کنند. با این وجود برخی مواقع این بارندگی ها در زندگی روزانه مردم تاثیر گذار است و مشکلاتی را برای مردم به ویژه روستا نشینان به وجود می آورد.

مسدود شدن راه های ارتباطی روستاها به مرکز شهرستان و همچنین به شهرستان های همجوار، قطعی برق، تلفات دام ها، خسارت به محصولات کشاورزی از جمله خرما، تلفات جانی به دلیل طغیان رودخانه ها و صاعقه و کمبود آب شرب از جمله مشکلاتی است که پس از باران در شهرستان بشاگرد گریبانگیر مردم است.

یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان بشاگرد نبود آب شرب پس از بارش باران است:

با توجه به کوهستانی بودن بشاگرد کمبود آب همواره یکی از مشکلات بزرگ این شهرستان محصوب می شود که این مشکل با بارش های باران نه تنها حل نمی شود بلکه دوچندان می شود که یکی از معضلات اجتماعی و اقتصادی این شهرستان به شمار می آید.

در این شهرستان بدلیل نبود امکانات ذخیره آب شرب برای مواقع بحرانی مورد بررسی و کارشناسی و تعبیه نگردیده ، که اکثر روستانشینان بشاگرد پس از بارش های باران و طغیان رودخانه ها در این شهرستان با مشکلات تامین آب شرب مصرفی مواجه می باشند، و تاکنون معضل بزرگ تامین آب شرب در بشاگرد ادامه دارد.

در روزهای پیشین در مرکز شهرستان بشاگرد با توجه به بارش های باران و طغیان روخانه ها شاهد قعطی آب شرب ۳ روزه در شهر سردشت بوده ایم که این مشکلات همچنان در بشاگرد ادامه دارد.

در موقع بارندگی در شهرستان بشاگرد اغلب رودخانه ها طغیان می کنند و آب جاری شده گل آلود و غیر قابل شرب می باشد که گاها برای نشست گل و لای آب رودخانه و عدم وجود تصفیه خانه ۳ الی ۴ روز زمان می برد تا آب جاری شده از رودخانه ها زلال شود و مردم روستاها در طول این چند روز به سختی زندگی می کنند.

در چند هفته اخیر شاهد بارش های پی درپی باران در این شهرستان بوده ایم که طغیان رودخانه ها را نیز به همراه داشت که مشاهده شده آب برخی از این رودخانه ها تا یک هفته نیز گل آلود بوده و روستا نشینان مجبور به استفاده از همان آب شده اند.

این مشکل بیشتر در روستاهای بخش گافر و پارامون بشاگرد مشاهده می شود که تاکنون هیچگونه راه حلی برای رفع این مشکل بزرگ ارائه نشده است و بی توجهی به این معضل مردم ولایت مدار شهرستان بشاگرد را به دردسر انداخته است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان بشاگرد،نبود آب شرب پس از بارش باران،بشاگرد منطقه‌ای است وسیع در عرض جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و طول جغرافیایی ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 408
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بارش شدید باران و تگرگ در بشاگرد/گزارش تصويري



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بارش شديدباران و تگرگ در بشاگرد , طغيان رودخانه , نبود آب بهداشتي براي بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 345
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سیستم آبرسانی منازل در شهر سردشت با قطع کامل آب روبرو شده و این در حالی است که بشاگرد این روزها با بارندگی های شدید و ناگهانی مواجه است.

635351596599232419

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، برخی از شهروندان مرکز شهرستان بشاگرد می گویند: از پنج شنبه گذشته تا صبح روز (یکشنبه) آب شرب در لوله ها جریان ندارد و این درحالی می باشد که آب موجود در منبع های ذخیره اکثریت ساکنان این مناطق تمام شده است.

آنها می گویند: قطع چند روزه آب مشکلات زیادی برای شهروندان این مناطق ایجاد کرده و حتی بسیاری مجبور شده اند آب مورد نیازشان برای سرویس بهداشتی را از مغازه ها و رودخانه تهیه کنند.

این شهروندان با یادآوری اینکه در بسیاری از محلات شهر سردشت، یک روز در میان آب وجود دارد، ادامه می دهند: در پی قطع چند روزه آب، هیچکس در آب و فاضلاب شهری پاسخگو نیست و ضمن اینکه اقدامی برای توزیع آب به صورت سیار در این محلات نشده و مردم در نبود آن و خالی بودن مخازن ذخیره دچار مشکلات عدیده ای شده اند.

این قطعی آب در حالی اتفاق افتاده که شهرستان بشاگرد این روزها با بارش شدید و ناگهانی باران و جاری شدن سیل در کوچه و خیابان‌ها مواجه است.

در همین اثنا برخی از محلات و شهرک های مرکز شهرستان بشاگرد به مدت چهار روز است که با قطع کامل آب آشامیدنی در منازل شان مواجه اند. اهالی این مناطق از قطع آب منازل شان بسیار شاکی اند، چرا که به گفته‌ آن‌ها قطع آب بدون اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های محلی و صدا و سیما به اهالی بوده است.

گفتنی است که بسیاری از روستاهای شهرستان بشاگرد فاقد شبکه آبرسانی هستند و مردم این شهرستان به شدت دچار مشکل بی آبی هستند.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: قطع ۴ روزه آب شرب در سردشت بشاگرد , بشاگرد فاقد ذخاير آب درمواقع بحراني دربشاگرد شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 24 شهريور 1394
بازدید : 298
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 مشكل كمبود آب شرب درشهرستان بشاگرد پس از بارش باران وطغيان رودخانه ها

بشاگرد منطقه‌ای است وسیع در عرض جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و طول جغرافیایی ۵۷ درجه و ۵۴ دقیقه محصور بین استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان. شهرستان بشاگرد دارای آب و هوای گرم و خشک، تپه‌ ماهورهای آب‌رفتی، پوشش گیاهی فقیر و پر باران ترین شهرستان هرمزگان محصوب می شود.

شهرستان بشاگرد با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه، فصل های پر باران را دارد که می شود گفت که میزان بارندگی در این شهرستان بیشتر از سایر شهرستان های استان هرمزگان است.

بیشترین بارش ها در شهرستان بشاگرد در فصل تابستان به وقوع می پیوندد که این پدیده در کشور ما بسیار نادر است، باران های تابستانی همراه با تگرگ و طغیان رودخانه های فصلی در این شهرستان تبدیل به یک جاذبه طبیعی بسیار زیبا و گردشگری شده است.

مردم این شهرستان بخاطر بارش های باران در گرمترین فصل سال خداوند را شاکراند و این فصل از سال را شاهد بارش های پراکنده باران گاها همراه با تگرگ هستند و گرمترین روزهای سال را با خوشحالی سپری می کنند. با این وجود برخی مواقع این بارندگی ها در زندگی روزانه مردم تاثیر گذار است و مشکلاتی را برای مردم به ویژه روستا نشینان به وجود می آورد.

مسدود شدن راه های ارتباطی روستاها به مرکز شهرستان و همچنین به شهرستان های همجوار، قطعی برق، تلفات دام ها، خسارت به محصولات کشاورزی از جمله خرما، تلفات جانی به دلیل طغیان رودخانه ها و صاعقه و کمبود آب شرب از جمله مشکلاتی است که پس از باران در شهرستان بشاگرد گریبانگیر مردم است.

شهرستان بشاگرد باشرایط كوهستانی بودن و كمبود آب شرب پس از بارندگی یکی از معضلات اجتماعی و اقتصادي این شهرستان بشمار می آيد.
دراین شهرستان بدلیل نبود امکانات ذخیره آب شرب برای مواقع بحرانی مورد بررسی و کارشناسی و تعبیه نگردیده ، كه اکثر روستانشینان بشاگرد پس از بارش های باران و طغیان رودخانه ها دراین شهرستان با مشکلات تامین آب شرب مصرفي مواجه مي باشند، و تاکنون معضل بزرگ تامين آب شرب در بشاگرد ادامه دارد، در روزهای پیشین درشهرستان بشاگرد شهرمركزي بشاگرد با توجه به بارش های باران و طغیان روخانه ها شاهد قعطی آب شرب 3 روزه در شهر سردشت بوديم که این مشکلات همچنان دربشاگرد ادامه دارد.
در موقع بارندگی درشهرستان بشاگرد اغلب رودخانه ها طغیان دارند و آب جاری شده گل آلود و غیر قابل شرب می باشد که گاهآ برای نشست گل و لای آب رودخانه و نبود تصفيه خانه، 3 الی 4 روز زمان نياز است  که مردم شهرستان بشاگرد و بیشترین روستانشینان شهرستان بشاگرد با آن مواجعه هستند.

 

انتهاي پيام//

تهيه كننده: اكبر احمدي

ويراستار: محسن عالي پور



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مشكل كمبود آب شرب درشهرستان بشاگرد , بارش باران وطغيان رودخانه ها دربشاگرد , منبع ذخيره آب شرب در مواقع بحراني , فرماندار بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
بازدید : 394
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر سردشت با برگزاری انتخابات معرفی و اعضای مختلف هیئت رئیسه سومین سال چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سردشت معرفی شدند.

 13940122000840_PhotoA

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نيوز، با قرار گرفتن در سومین سال چهارمین دوره شورای اسلامی شهر، انتخابات جدید هیئت رئیسه شورای شهر سردشت بشاگرد نیز همچون بسیاری از شهرهای استان هرمزگان و کشور در دستور کار قرار گرفت.

بار دیگر اعضای شورای شهر سردشت دور هم آمدند تا هیئت رئیسه جدید این شورا را برای سومین سال انتخاب کنند که با برگزاری انتخابات در این دوره از شورا، هیئت رئیسه جدید شهر معرفی شد.

در انتخابات هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر سردشت که با حضور اعضای ۵ نفره شورای شهر سردشت برگزار شد، هیئت رئیسه جدید به شرح ذیل معرفی شدند.

آقای عباس دانشمند به عنوان رئیس شورای شهر سردشت انتخاب شد و آقای حسین زارعی به عنوان نایب رئیس، آقای خلیل نوری پور به عنوان سخنگو و خزانه دار، آقای محمد دادخدایی به عنوان منشی اول شورای شهر و آقای طاهر کارگر به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

انتهای پيام//

منبع بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: چهارمین دوره شورای اسلامی شهر , هیئت رئیسه شورای شهر سردشت بشاگرد , اخبار شهرستان بشاگرد شهر سرشت بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
بازدید : 384
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهرستان بشاگرد با توجه به دارا بودن شرايط خاص كوهستاني و نبود بازار كار يكي از مهم ترين مشكلات اساسي اقتصادي اين شهرستان محسوب مي شود.

بازار توليد كار در شهرستان بشاگرد

عصر بشاگرد : با توجه به آب وهواي مرغوب در شهرستان يكي از بهترين فعاليت اقتصادي براي رونق بخشيدن بازار كار در بشاگرد كشاورزي مي باشد.

 نبود بازار کار و اشتغال برای جوانان یکی از موضوعات مهم و دغدغه جوانان این شهرستان است.

 حمایت:

بهترین راه کار مهم برای اشتغالزایی جوانان ایجاد بسترهای مناسب برای بازار کار جوانان در روند پیشرفت و توسعه شهرستان بشاگرد است، در هر جامعه ای مهم ترین کار و فعالیت، علم اقتصاد است که با تدبیر و درایت مسئولین استانی و شهرستان می توان نهال اقتصاد را در آن شهرستان کاشت، یکی از ارکان مهم و زیر بنای توسعه و مسیر تحول در شهرستان بشاگرد اقتصاد می باشد.

آسیب های اجتماعی:

بیشترین آسیب های اجتماعی در بشاگرد به نسل های پیشین این شهرستان بوده که بیشترین آمار خروجی از این شهرستان را نشان می دهد که اکثر بدلیل نبود بازار کار و امکانات به دیکر شهرهای همجوار استان هرمزگان عزیمت کرده اند.

ایجاد بسترهای مناسب بازارکار:

با توجه به آمار بیکاری ۵۳ درصدی در شهرستان بشاگرد، بازار کار یکی از مهم ترین رکن و اساس توسعه و پیشرفت شهرستان بشاگرد محسوب می شود.

بشاگرد با قابلیت آب و هوای خوب و زمین مرغوب کشاورزی و کشت انواع مرکبات و سبزیجات و انواع گیاهان دارویی می توان با فراهم نمودن بسترهای مناسب جهت کسب و کار و در اختیار داشتن وام های قرض الحسنه به جوانان در جهت پیش رفت به اقتصاد شهرستان بشاگرد و فراهم نمودن و هم سطح کردن زمین های کشاورزی و آبیاری پیش رفته نوین و ایجاد تحولی عظیم در اقتصاد کشاورزی این شهرستان با حمایت مسئولین استانی و شهرستان بشاگرد می توان شاهد انقلابی بزرگ در تحول نظام اقتصاد بشاگرد باشیم.

شهرستان بشاگرد با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان هرمزگان واقع شده است.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بازار كارو ايجاد فعاليت هاي اقتصادي , فراهم نمودن شرايط بازاركار براي جوانان شهرستان بشاگرد , فرماندار بشاگرد و مدير جهاد كشاورزي بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 400
نویسنده : فــردیـن احـمدی

با توحه به نرخ بیکاری ۵۳ درصدی در شهرستان بشاگرد با اجرای طرح های زیربخش کشاورزی این آمار به نصف خواهد رسید.

 

5362_233

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نيوز،محمد احمدی دبیر کارگروه اشتغال شهرستان بشاگرد و مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: با توحه به اینکه نرخ بیکاری شهرستان ۵۳ درصد بوده و ۸۰ درصد مردم منطقه تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، تصمیم گیری شده که بر اساس ظرفیت ها، استعدادها و پتانسیل های موجود با توجه به اینکه یک حرکت نو  شکل گیری شده است نرخ بیکاری با اجرای طرح های زیر بخش کشاورزی به نصف خواهد رسید.

احمدی اظهار داشت: با همدلی و همکاری خوب بین دستگاه های اجرایی و با حمایت و پشتکار فرماندار شهرستان نرخ بیکاری با اجرای این طرح ها کاهش می یابد و این یک امتیاز برای مردم شهرستان به ویژه جوانان است.

وی افزود: طرح هایی که در دست اقدام است و بیشتر بر روی آنها تمرکز شده اند از جمله طرح پرورش مرغ محلی تخم گذار با ظرفیت ده هزار قطعه به  تعداد ۶۷۰ واحد به صورت واحدهای کوچک ۲۰۰ قطعه ای، پرورش بز محلی مولد با ظرفیت سه هزار راس به صورت سنتی ۴۰ راسی از محل اعتبارات کمیته امداد امام و صندوق کار آفرین امید با نرخ ۴ درصد، ۴ طرح مرغداری گوشتی صنعتی ۸۰ هزار قطعه ای از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، پرورش شترمرغ سه واحد ۳۰۰ قطعه ای، واگذاری اراضی دشت بارغ سه هزار و ۵۰۰ هکتار در صورت اخذ مجوز آب از وزارت نیرو که فرماندار پیگیر آن هستند و در صورت موافقت و اجرای این طرح بیش از ۶ هزار کارگر به صورت فصلی مستقیم اشتغال به وجود خواهد آمد و طرح کشت آویشن و آلوورا در اراضی پایین دست سد کاهکن در سطح ۴۰ هکتار در صورت صدور اخذ مجوز آب از سوی آب منطقه ای که به زودی اجرایی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد ادامه داد: همچنین در بخش گردشگری و واگذاری معادن موجود در منطقه اقداماتی با دعوت از سرمایه گذاران در حال پیگیری و انجام است.

دبیر کارگروه اشتغال بشاگرد در پایان ضمن ابراز امیدواری گفت: بشاگرد را می شود  با یک حرکت جهادی با توجه به شرایط آب و هوای مناسب با دعوت از سرمایه گذاران محلی و بیرونی به قطب تولید استان تبدیل کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: نرخ بیکاری در بشاگرد به نصف خواهد رسيد , همدلی و همکاری خوب بین دستگاه های اجرایی , دبیر کارگروه اشتغال شهرستان بشاگرد , مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد , ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 501
نویسنده : فــردیـن احـمدی

خرابی‌های تلفن همراه این روزها به یکی از صدها مشکل دیگر و سابق بشاگرد اضافه شده، به نحوی که علی‌رغم برخورداری روستاها و مناطق از دکل‌های پخش امواج، گاهاً ساکنان مجبورند برای برقرای یک تماس ده‌ها کیلومتر به دنبال امواج باشند.

خبرگزاری فارس: سفر 43 کیلومتری بشاگردی‌ها برای یک تماس ناقابل
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس از بشاگرد، اگر چه این روزها اپراتور‌های تلفن همراه از خدمات جدید خود نظیر 3G ،4G و پهنای باند بیشتر و بیشتر بر روی بستر شبکه‌های موبایل با تبلیغات زیاد خبر می‌دهند، اما هنوز در بشاگرد، سطح خدمات این اپراتورها در منزل اول مانده یا بعضاً خدمات معمول و ابتدایی نیز به صورت قطره‌چکانی ارائه می‌شود.

اگر چه لازمه برخورداری از ارتباطات توسعه‌یافته‌ همانند سایر مؤلفه‌های توسعه، خواستار تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، اما این در حالیست که در شهرستان بشاگرد و در برخی از روستاهایی که در حال حاضر مشکل ارتباطات همراه دارند، مشاهده می‌شود که دکل‌های مربوط به امواج موبایل نصب شده، اما به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده است.

در این راستا می‌توان به دکل مخابراتی روستای بشنو اشاره کرد که قرار بوده است، ارتباط موبایلی هشت روستای مجاور را تأمین کند.

محمود غلامی‌زاده دهیار روستای بشنو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد در این باره می‌گوید: روستای بشنو که در بخش درابسر شهرستان بشاگرد واقع شده، با داشتن چندین دکل مخابراتی کار خدمات‌دهی به مردم این روستا و هفت روستای اطراف را بر عهده داشت که گویا در حال حاضر از کار افتاده و مردم را با مشکلات ارتباطات تلفنی مواجه کرده است.

وی ادامه می‌دهد: وجود اخلال مزمن در شبکه ارتباطی این روستا، سبب شده که از شش ماه پیش تاکنون از این روستا هیچ تماس تلفنی برقرار نشود.

دهیار روستای بشنو می‌گوید: این مشکل را بارها کتبی و شفاهی به اداره مخابرات شهرستان بشاگرد اعلام شده که حتی هیچ گروهی برای رفع خرابی و اختلال این مسئله به دکل روستای بشنو مراجعه نکرده‌اند.

غلامی‌زاده اظهار می‌کند: تمام این هشت روستا دارای آنتن پخش امواج هستند، ولی به علت اختلال یا خرابی دیگر برای چهار هزار و 500 نفر از اهالی بشاگرد امکان برقراری تماس تلفنی و موبایلی وجود ندارد.

به گفته این مسئول، اهالی این هشت روستا برای برقراری یک تماس تلفنی باید مسیری 43 کیلومتری تا نزدیکی شهر گوهران را طی کنند که وجود چنین ارائه خدماتی نه در شأن مردم ولایت‌مدار بشاگرد است نه در شأن اداره مخابرات.

غلامی‌زاده می‌گوید: این روزها در اقصی نقاط کشور برای برخی ارتباطات از خدمات اینترنت همراه اول و GPRS استفاده می‌کنند که عقب ماندگی شدید ارتباطی باعث شده است که حتی جمعیت چهار هزار و 500 نفری این روستاها از خیر خدمات اینترنت همراه اول گذشته و تنها به برقراری یک تلفن راضی شوند، که از آن هم محروم مانده‌اند.

گفتنی است، بشاگرد در شمال شرق مرکز هرمزگان و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: سفر 43 کیلومتری بشاگردی‌ها برای یک تماس , خرابی‌های تلفن همراه این روزها به یکی از صدها مشکل دیگر و سابق بشاگرد , شبکه‌های موبایل , همراه اول نوترينو نسل جديدسيمكارت هاي همراه اول و ايرانسل ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 392
نویسنده : فــردیـن احـمدی

درخواست نامگذاری مکان شایسته به نام حاج عبدالله والی از شهردار تهران

۴۶ گروه جهادی طی نامه‌ای از قالیباف شهردار تهران درخواست کردند تا مکان شایسته‌ای به نام حاج عبدالله والی نام گذاری شود.

  عصر بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از حزب الله سايبر، ۴۶ گروه جهادی طی نامه ای به شهردار تهران از وی خواستند مکانی را در شهر تهران به نام «حاج عبدالله والی» نامگذاری کند.

این فعالین اردوهای جهادی در نامه خود بر ضرورت معرفی حاج عبدالله والی به نسل نوجوان و جوان جامعه تاکید کرده‌اند.

مرحوم حاج عبدالله والی برای زمین نماندن حرف امام خمینی درباره رساندن پیام انقلاب و خدمت به محرومان، ۲۳ سال از عمر و جوانی خود را وقف مردم محروم منطقه بشاگرد کرد و با تاسیس دفتر کمیته امداد امام خمینی در خمینی شهر بشاگرد مشغول خدمت جهادی به مردم آن منطقه شد.

از وی به عنوان «پیامبر بشاگرد»، «اسطوره خدمت » و «پدر معنوی جهادگران» یاد می شود.

متن کامل این نامه در ادامه آمده است:

شهردار محترم تهران

برادر بزرگوار جناب آقای دکتر قالیباف

سلام علیکم

با احترام؛ همانطور که حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) همواره مدیریت جهادی را تاکید نموده و معظم له بارها معرفی الگوهای عملی برای تبیین مفاهیم والای دینی را ضروری دانسته اند؛ جمعی از گروه های جهادی که افتخار و مباهات خویش را خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب می دانند برای جاودانگی هرچه بیشتر پدر معنوی جهادگران «حاج عبدالله والی» که در اوج گمنامی و بی نشانی ۲۳ سال از حیات پر افتخار خویش را به محرومیت زدایی در دور افتاده ترین و صعب العبور ترین منطقه محروم یعنی بشاگرد، بدون هیچ گونه چشمداشت مادی و به دور از زخارف دنیوی و یا جایگاه و مقام سپری نمود؛ از آن برادر عزیز که همواره جهاد و جهادگری را تبلیغ می نمایید، مطالبه دارند تا برای شناخت و معرفت آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان پایتخت به سیره و حیات ارزنده این جهادگر آسمانی، مکانی شایسته همچون میدانی بزرگ یا بزرگراه یا خیابانی پر رفت و آمد را به نام مرحوم عبدالله والی نامگذاری کنید.

بدیهی است این اتفاق مبارک به عزم سریع و جدی آن جناب و همکاران محترم شورای شهر نیاز دارد.

در پایان توجه جنابعالی را به فرازهایی از بیانات امام المسلمین در دیدار با خانواده حاج عبدالله که مصداق عینی و عملی و حقیقی مدیریت جهادی است که در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ برگزار شد، جلب می نماییم:

«مرحوم آقای حاج عبدالله والی یکی از آدم هایی است که قطعا در تاریخ انقلاب و تاریخ کشور اسمش خواهد ماند و نامش به نیکی یاد خواهد شد؛ خداوند درجاتش را عالی کند…

بعضی ها هستند هر کاری می خواهند بکنند قبل از اینکه کار انجام بگیرد، تابلویش را می زنند؛ مدت ها این تابلو آنجاست، هیچ کاری هم انجام نگرفته. بعضی ها هم نه، کار را انجام می دهند، هیچ تابلویی هم ندارد. کار مرحوم حاج عبدالله والی و شما ها از این نوع دوم است، یعنی بی تابلو رفتید و برای خدا کار واقعی کردید، اینها خیلی با ارزش است. شما بدانید، اینجور کارهای بی سرو صدا و خاموش و خالصانه، نه فقط برای شما پیش خدای متعال درجه و مرتبه درست می کند، بلکه در کل بنای جمهوری اسلامی اثر می گذارد، مثل سیمانی است که در یک بنایی تزریق کنند و آنرا مستحکم کنند….»

جمعی از گروه ها ی جهادی سراسر کشور

۱- گروه جهادی محبان المهدی(عج)

۲- گروه حرکت های جهادی راه خدا

۳- گروه جهادی شهید مومنی

۴-گروه جهادی دانشگاه شمال آمل

۵- گروه جهادی احمدی روشن

۶- گروه جهادی روح الله – دانشگاه امیرکبیر

۷- گروه جهادی دانشگاه علم و صنعت

۸- گروه جهادی سفیران رهبر دانشگاه شهید باهنرکرمان

۹- گروه فرهنگی جهادی پیشگامان رهایی

۱۰- گروه جهادی خدام الزینب دانشگاه صنعتی سیرجان

۱۱- گروه جهادی- فرهنگی انصارالمهدی (ع) اصفهان

۱۲- گروه جهادی امیرالمومنین علیه السلام

۱۳- گروه جهادی سفیران هدایت

۱۴- گروه جهادی جهادگران ولی امر (عج)

۱۵- گروه جهادی رضوان

۱۶- گروه جهادی سفیران کوثر نور علوی

۱۷- گروه جهادی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی

۱۸- گروه جهادی ولی نعمتان

۱۹- گروه جهادی آل یس

۲۰- گروه جهادی-فرهنگی انصارالمهدی (عج)

۲۱- گروه جهادی جامعه صالحین

۲۲- گروه جهادی منتظران ظهور

۲۳- گروه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام

۲۴- گروه جهادی یاران مهر

۲۵- گروه جهادی شهید چمران

۲۶- گروه جهادی لبیک یا فاطمه الزهرا سلام الله

۲۷- گروه جهادی شهید حسین خرازی

۲۸- گروه جهادی امیرالمومنین ع دانشگاه آزاد کرج

۲۹- گروه جهادی شهید آوینی دانشگاه دامغان

۳۰- گروه جهادی یونس

۳۱- گروه جهادی راه کربلا

۳۲- گروه جهادی یاران صبح

۳۳- گروه جهادی الفاطمیون

۳۴- گروه جهادی نورالهدی دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد

۳۵- گروه جهادی سفیران فرهنگ و مقاومت

۳۶- گروه جهادی شهدای ایثار

۳۷- گروه جهادی میعاد

۳۸- گروه جهادی رهروان ولایت

۳۹- مجمع جهادی مهاجر

۴۰- کانون خدمت رسانی بسیج دانشگاه تهران

۴۱- قرارگاه جهادی سنگرسازان بی سنگر

۴۲- قرارگاه جهادی شهدای گمنام

۴۳- قرارگاه جهادی ولی امر

۴۴- قرارگاه محرومیت زدایی جهادی جهادگران خادم

۴۵- قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام

۴۶- جبهه جهادی منتظران خورشید

انتهای پیام/

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مکانی را در شهر تهران به نام حاج عبدالله والی , فعالین اردوهای جهادی , قالیباف شهردار تهران ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 622
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بارش باران هاي تابستاني در هرمزگان

 به گزارش عصر بشاگرد؛ عصرروز گذشته شاهد بارش باران هاي پراكنده همراه با رعد وبرق دراستان هرمزگان باتگرگ همراه بود.

اين بارندگي همزمان درشهرستان بشاگرد،رودان،جزيره كيش،قشم،بندرلنگه و مركز استان هرمزگان بندرعباس وچندين شهرستان ديگر را در برگرفت كه باعث آب گرفتگي معابر شهري و موجب تغيير يك ساعته پروازهاي بندرعباس كيش و بلعكس گرديد.

بارندگي همراه با گرد و خاك و رعد وبرق همراه بود كه بمدت يك ساعت به طول انجاميد،بارش بارن باعث خوشحالي مردم استان هرمزگان و گردشگران جزيره كيش و قشم گرديد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بارش هاي تابستاني درهرمزگان , بارش باران دربشاگرد و استان هرمزگان , بارش باران درقشم وكيش باعث خوشحالي ساكنان و گردشگران شد ,

صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 ... 18 صفحه بعد

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 304
بازدید دیروز : 659
بازدید هفته : 963
بازدید ماه : 6673
بازدید کل : 131806
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com